2011/01/10

hétfői hasznosságok - Motivated moms

Terveim szerint minden hétfőn egy-egy  honlapot, könyvet, blogot mutatok be, szubjektív elemzéssel fűszerezve.

Az első:

2009 elején olvastam a Mákgubón egy oldalról, a Motivated Moms  nevű amerikai honlapról. Ez volt az első számomra az ilyetén témában. Mármint a "hogyan osszuk be jobban az időnket" témában...



Elsősorban háziasszonyoknak szól, házimunka van a fókuszban. Hogyan szervezzük a napi teendőinket? Mit és milyen ritmusban végezzünk el, hogy a kampányszerű nagy takarítások helyett folyamatosan mindenre sor kerüljön?
A heti tervezőlap két részre oszlik, a mindennapi és az adott napra szóló feladatok vannak felsorolva. A mindennapi teendők - úgymint beágyazás, mosogatás stb. pipálhatók, így a listázós anyukák számára könnyebbség, hogy nem kell mindennap újra és újra felírni azokat, hogy azután jóóóól kihúzhassák.
Az adott napra való feladatok részben heti, kétheti ritmusban követik egymást, pl. ágyneműcsere külön napon a gyerekeknek, ill. a felnőtteknek, körömvágás a kicsiknek(!), viráglocsolás. Részben olyan munkák, amiket elég ritkábban elvégezni, mint pl. a telefont megtakarítani, szekrényben a ruhákat szortírozni. Így az év folyamán mindenre sor kerül.
Figyelmeztet a heti menütervezésre, a csekkek befizetésére. A kedvencem természetesen a szerda esti körömvágás! :-)

A napi tervezőlap ugyanez pepitában. Ő is két hasábból áll, a "minden nap el kell(ene) végezni" és az adott napra vonatkozó feladatokkal.

Kérhetjük napi bibliaidézetekkel együtt is.

Angol nyelvű, viszont egyszerű ill. könnyen szótározható szavakból áll, így könnyen megérthető. Letölthető formátumban érkezik, ára nem olyan vészes. Paypal-lal kell hozzá rendelkezni. Tavaly még ingyenes mintaként elérhető volt az oldalon a 2002-es kiadás, ami még egyszerűbb kivitelű volt. Ha bárki kéri, megdob egy mélcímmel, elküldöm.


Kiknek ajánlom?
Elsősorban azoknak, akik otthon vannak több (vagy akár egy) kicsivel, és fárasztó számukra a házimunka beosztása. Folyamatosan időhiánnyal küzdenek, úgy érzik soha nem érnek a feladatok végére.
Természetesen minden szétcsúszásban lévő elfoglalt háziasszony aki dolgozik napi x órában, haszonnal forgathatja.

3 megjegyzés:

  1. Szia Ildikó!

    Nekem küldenél egyet? Én már sok éve olvasok róla itt-ott, nagyon dicsérik, de még nem szántam rá magam a beruházásra. Kíváncsi vagyok. :) Arról nem beszélve mennyire jól jön most. :P

    Köszi!

    kamilla kukac kamillablog pont com

    VálaszTörlés
  2. sziasztok, még mindig letölthető ingyen :)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Én csak most találtam el ide. Már régóta keresgélek ilyesmi "határidőnaplót". Bele akartam kukkantani a 2002-es kiadásba, de nem találom. Lehet, hogy csak én vagyok nem túl ügyes, de az angolom kicsit berozsdásodott. Megtennéd Ildikó, hogy elküldöd nekem ezt a kiadást az e-mail-emre, hogy belepillanthassak? Angolozásnak se volna rossz, és egy friss kisgyermekes anyukaként nagy hasznát venném. Előre is köszönöm szépen. E-mail címem: krigovszki.nora@gmail.com

    VálaszTörlés